fredag 19 oktober 2012

Syskonkärlek










Ibland är mina katter så söta att jag får lite hjärtsnörp. Tur jag är gift redan, för annars skulle det inte vara någon högoddsare om jag blev en riktig kattant. Och då menar jag inte den superläskiga varianten vars lägenhet luktar urin från ett kvarter bort, utan den något mindre störande sorten som å ena sidan inte har fler djur än att de kan räknas på ena handen, men som å andra sidan behandlar vart och ett av dem som ett kärleksbarn. Den beskrivningen passar förresten oroväckande väl på mig redan som det är... Men tur jag är gift, som sagt, för en riktig kattant måste ändå vara gammnucka. ;)

På tal om att gifta sig så blev jag friad till idag. Det var en elev som ropade efter mig i korridoren och frågade när vi ska gifta oss. När, inte om. Tur han hade bra självförtroende. :p Var ju förstås tvungen att krossa hans hjärta då jag redan är upptagen. Och då jag är lite osäker på om han ens är byxmyndig..?

Har för övrigt haft en skön fredag. Eller vecka, för den delen. Men idag har jag fått extra mycket gjort. Steg upp klockan 5 och följde C in till stan för att han skulle komma till flygbussen utan problem (och utan ett nervöst sammanbrott). Det var tur att jag gjorde det, för alla spårvagnar var försenade imorse och jag tror knappast herrn hade fixat att hitta en buss som gick i rätt riktning utan min hjälp. Efter att ha vinkat av honom vände jag hemåt igenom och gick genast tillbaka till min sköna säng där jag spenderade ytterligare tre timmar.

Jobbet gick bra idag och jag pratade äntligen med chefen (för första gången egentligen, sedan jag sa upp mig). Så nu är en del frågetecken uträtade och allt känns bra inför min sista vecka. När jag kom hem passade jag på att storstäda lägenheten. Ok, jag har inte dammtorkat precis men jag har städat toan, köket och dammsugit överallt, även på jobbiga ställen som under soffan, i soffan, under skostället osv. Efter det tog jag en välförtjänt paus och åt, i min ensamhet, en lyxig fredagsmiddag bestående av micrad chili con carne direkt ur matlådan. ;) Kvällen har sedan spenderats med att laga hål i diverse välanvända favvo-plagg med kissarna och Gossip Girl som sällskap. Imorgon kommer Emma på besök, men resten av helgen ska jag försöka viga till min förhatliga hemtenta, som jag inte har börjat på än. Nästa helg vill jag inte behöva tänka på den alls.

Ps. Jag sprang i onsdags, efter ett förkylningsuppehåll på flera veckor, och trots att jag för ovanlighetens skull tog mig tid att stretcha har min kropp åldrats en sisådär 60-80 år  de senaste två dagarna. Ajajajajaj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar