måndag 12 november 2012

Jag kommer hem igen till juuuuul...

Efter många om och men har jag alldeles nyss bokat biljetter för att åka hem till norr över jul. Detta beroende på att vi idag fick oss en kattvakt. :) Kissarna ska alltså följa med oss hem men kan inte bo med oss hos mamma och pappa på grund av diverse allergiska människor. Men eftersom de ändå ska med på resan så blev det så att jag bokade tåg. Chattade med en kille på SAS och tydligen är det både dyrt och überkrångligt att få med sig båda katterna. Tågbiljetterna var bra mycket billigare, men nackdelen är att man bara kan ha sittplats när man reser med djur (vi reser nattetid och det tar 16,5 h enkel väg) och förstås att SJs track record säger mig att även om vi åker härifrån redan 17/12 så får vi vara glada om vi är framme i tid till julafton. ;) Ska bli skönt med en vit och norrländsk jul i alla fall!

Åker även upp till Umeå/Malå nu torsdag-söndag för plugg och familjehäng. Så det blir en något stympad jobbvecka i veckan. Ska maila min studievägledare nu förresten och påminna om att jag vill plugga heltid nästa termin. Har inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra i övrigt, om jag ska unna mig att ta studielån eller om jag ska fortsätta extrajobba. Det vore gudomligt skönt att bara studera, men det tar ändå emot för jag hatar tanken på växande studieskulder... Får fundera vidare. Jag är lite sugen på att läsa någon mindre kurs här i Götet också, om inte annat för den sociala biten. Att bara distansstudera kan ju bli aningen ensamt.

I helgen har jag dock varit en riktig social butterfly. Först med Sara, som ju stannade ända till på söndag. Vi åkte in till stan och julklappsshoppade lite, bland annat (nåja, planerade inför julklappsshopping i alla fall). Sedan spenderade jag kvällen hos Emma och drack glögg och hade det mysigt. Juligt värre. Och så har jag och C en date med våra grannar imorgon förresten, för att diskutera ett framtida utbyte av kattvaktstjänster. Och är de trevliga kan man ju hoppas att det blir mer än så. :) Fast de är skåningar tydligen, haha... så det återstår att se om vi kan kommunicera med varandra.

Nä, maila studievägledaren var det ja. Sedan arbetsformedlingen.se för att se om det finns något fantastiskt spännande jobb som bara väntar på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar