fredag 16 november 2012

Sweet Home Näsliden

Nu är det blogginnovation på gång. I mitt bloggande alltså. Bloggar för första gången från en iPad. Tyvärr tillhör den inte mig utan den är min moders. Såhär direkt kan jag säga att den är skönare att blogga med än iPhone, för man kan använda två pekfinger istället för ett. :p Men ett riktigt tangentbord är ändå smidigare.

Men moving on... Jag befinner mig alltså hemma hos mor och far. Har käkat gomiddag och haft det mysigt. Detta efter två dagars plugg i Umeå. Tänkte skriva två intensiva dagar, men rent ärligt var de ovanligt slappa den här gången. Pluggmässigt i alla fall. Men sömnen var lite bristfällig. Jag flög ner på torsdag morgon, så då var jag tvungen att stiga upp redan kl 4. Kände mig inte helt fräsch efter 7 h med föreläsningar, men when in Holmsund leker man med Alfons och Melvin, så är det bara. Fast när de gick och lade sig var jag inte långt efter vill jag lova. Och tur var det, för imorse kom de in till mig kvart i sju och meddelade att tiden för vila var förbi. Eller som Alfons uttryckte det: "du borde sova nere i tv-rummet så är det lättare att hitta dig".

Summan av kardemumman är alltså att jag fortfarande är trött och att jag ska njuta järnet av att det enda som kommer höras genom mitt sovrumsfönster inatt är skogens susande (och jag lär inte ens höra det med mina öronproppar). För att inte tala om (den enda) fördelen med att sova utan C - absolut NOLL snarkningar. Schweeeet!

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Det är så skönt att plugga in propparna och verkligen stänga ute alla störande ljud. Jag sover så mycket bättre och djupare när det är helt tyst. Fler borde verkligen testa öronproppar. Hur skönt som helst.

    Ibland får jag dock lite ont av propparna. Har du något tips på sköna öronproppar att sova med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har blivit så van vid propparna nu att jag knappt kan sova utan. Men jag har också haft problem med irritation i öronen och har testat en del olika varianter. Just nu använder jag en sort som jag tror heter clamour (finns på Apoteket) som är som en rosa vaxklump som man kan forma så att den passar. Funkar jättebra!

      Radera
  2. Samma för mig när det gäller öronproppar. Har jag dem inte på mig kan jag knappt somna. Sover jämt dem dem även om det är helt tyst. Så skönt att få sova ostört. Jag ska ta och testa öronpropparna du tipsar om. Jag har själv testat lite olika proppar man aldrig några vaxproppar. Tycker att de flesta skumpropparna gör ont när man ligger på örat.

    SvaraRadera