tisdag 27 november 2012

Störande

Bland det mest irriterande jag vet är när det kommer en påminnelse med posten om en obetald räkning, när själva räkningen däremot aldrig har hittat hem till mig. Nu fick jag det kanske att låta som det här är ett ofta förekommande problem i mitt liv... Det är det inte. Men idag hände det för andra gången, och även denna gång var det transportstyrelsen som gjorde sig skyldig till denna makabra överträdelse. De kan ju glömma sin söta lilla dröm om att jag tänker betala 50 kr extra på en räkning som från början var på 80. Det blir ju typ 60% extra för bövelen! Visst, 50 kronor är en struntsumma egentligen, men det är emot mina principer. Och jag har faktiskt inte gjort något fel. Imorgon ska de istället få ett irriterat telefonssamtal från undertecknad.

I övrigt så kan jag väl säga att livet känns rätt bra. När tisdagen är gjord är det ju nästan helg. Imorgon ska jag förresten dra med mig C in till stan så vi kan hämta ut våra sprillans nya gymkort. Nu börjar det hälsosamma livet! Eller återupptas. Det känns lääänge sedan jag hade någon slags gymrutin senast... men jag börjar känna mig mer och mer som en skröplig gammal tant med krokig rygg så det är inte en dag för sent att börja om.

Får trösta mig med att jag inte är gammal på alla fronter i alla fall. Jag gjorde t.ex. en 11-timmarsnatt i natt... det kändes ju värt. Borde kanske ställa en väckare men jag orkar inte gå runt och vara trött hela dagen heller. Ska ringa sjukan och 1) fråga om mina provsvar om hypotyreosen och 2) fixa en läkartid för C så han får göra en utredning om sin snarkning/sömnapné. Har en känsla av att alternativ 1, 2 eller all of the above är boven i mitt sömndrama.

Usch, vilket negativt och trist inlägg det här blev. You can call me mrs. Whiny Pants.

1 kommentar:

  1. Telefonsamtal till transportstyrelsen för att klaga... du fortsätter att samla vuxenpoäng (därmed inte sagt att du är gammal)!:)
    Mor

    SvaraRadera