söndag 4 november 2012

Stunden är kommen

Brace yourselves, nu blir det bildbomb!

Jag och Eve lodar på golvet på bussen till Monaco. Alla säten var upptagna men vem orkar stå?

Kungafamiljens alldeles egen gata i Monaco.

På väg upp till slottet.

Utsikt över Monaco. Man såg i stort sett hela stan (aka landet) från slottet. Praktiskt!

En väldigt allvarlig vakt som plikttroget spatserade fram och tillbaka.

Uppe vid slottet fanns också gamla stan med massor av mysiga små gränder.

Sen höll jag på att ramla i havet. Inte alls stage:ad bild. ;)

Monaco-dagen var den dag då vi hade sämst väder. Älskar hur dramatisk den här bilden blev med åskmolnet som back drop. Annars kan jag ju berätta att det är havsmuseet ni tittar på.

Hemma i Nice igen snubblade vi över denna mysiga lilla indiska restaurang.

Så gott.

Vår sista dag var solen tillbaka och vi hittade ett café på stranden där priserna var anpassade efter läget. Kaffet var billigast på menyn av en anledning... två klunkar för 30 kr, jag tackar ja!

Men det kändes ändå värt det med tanke på utsikten. Soool. 

Jag. Älskar. Solen.

Helt normal tjej.

När vi nu var i Frankrike ville vi provsmaka något riktigt fransk. Macarons kändes mer lockande än escargot... Mycket delikata var de!

Min nya tröja som jag inhandlade på den exotiska franska affären H&M.

Klassisk romersk kyrka by day, disco-kyrka by night.

Gick förbi dessa sötnosar som tittade bedjande på oss från andra sidan av ett skyltfönster. Awww...

Väl hemma igen firade jag att det var fredag med lite mysfrukost. Lägg väl märke till den proffsiga mocha-chokladen, komplett med mjölkskum on top!


Idolbild jag tog av mig själv. Linn... since 1987.

4 kommentarer:

  1. Haha. Du är så bäst. :) får vi göra om snaaaart! /eve

    SvaraRadera
  2. men tackar så mycket =) jag är faktikst ganska nöjd själv om man får säga så (det får man!!)

    hehe gillar första bilden på er, du ser ut som ett psyyko =)

    SvaraRadera
  3. Ser ut som att ni hade en mycket trevlig resa! Jag reagerade på att det såg väldigt rent ut i Monaco, på gatorna och så. Stämmer det?

    SvaraRadera
  4. Linnéa: Hm, när du säger det så var det faktiskt väldigt rent. Kanske lättare att hålla det snyggt i ett land som bara är 2kvm stort? Tydligen har de en massa poliser också, så det är ett ordningens mekka!

    Moa: Jag ser inte bara ut som ett psyko, I am one... ;)

    Eve: Dubai imorgon, passar det för dig? :p

    SvaraRadera