onsdag 28 november 2012

Post

Idag har mina julklappar kommit, alltså dem som jag ska ge bort till andra. Hela tre stycken dök upp på en gång, ett brev och två paket. :) Har åtta personer att fixa klappar till i år, och nu är alla utom två klara. Dessutom hade det kommit ett paket till Cameron som jag vet innehåller en julklapp till mig... lite nyfiken är jag allt! Men ajabaja, man får inte tjuvkika.

Annars blev det en lugn dag idag. Min läxhjälpselev hade migrän och bad att få flytta sin tid till imorgon, så jag har varit helledig. Vi tog tillfället i akt att åka in till stan och hämta ut våra sprillans nya gymkort (värsta high tech var det, med fingeravtrycksidentifiering vid dörren osv) och sedan storhandlade vi massvis med grönsaker och annat nyttigt. :p

Jag har även mailat med studievägledaren idag om att plugga heltid nästa termin. Först skrev hon "jag ska kolla om det finns plats, det är ovanligt många som ska skriva examensarbete i vår". Då kände jag att jag brann en aning, eftersom jag faktiskt hörde av mig redan i september och sa att jag ville läsa 100%. Och då fick jag beskedet att det gick bra, bara jag påminde henne i november. Oh well, det visade sig att det fanns plats i alla fall så jag slapp som tur var dra ner ögonbrynen och bli lite sträng. Nu är det alltså registrerat och klart för nästa termin. Tyvärr gick det inte att skriva uppsatsen i Göteborg, hade något med var man tar ut examen att göra. Träffarna verkar inte alls vara matchade mellan kurserna heller så det blir många dyra resor upp till Umeå till våren... Men det får det vara värt. På det här viset blir jag ju klar innan jag blir vuxen (aka fyller 26) i alla fall!

1 kommentar:

  1. Vilket underbart inlägg som kort och gott bara heter Post. Haha. Känner gur det tilltalar mig... ;) /eve (if u didnt understand that av post-hysterin hehe)

    SvaraRadera