fredag 6 april 2012

I ♥ påsk

Påsken är verkligen en av mina favorittider på året. Dels på grund av vädret (äntligen kan man få lite färg av solen!), dels på grund av ledigheten, och dels på grund av att så många nära och kära väljer att komma hem just vid den här tiden. Idag har jag till exempel hunnit träffa inte bara mamma och pappa utan också bror med familj i stugan en stund, åkt snowboard med Eve i strålande solsken och spelat spel med Eve, Cameron och Moa. Moa hade dessutom med sig lilla Grim som jag fick äran att mysa med en stund. Och han är ju bara för go. :) Sen vem som vann i Monopol (Cameron), det är väl inte så värst väsentligt? :p

Igår var aprilvädret mer aprilvädrigt, och jag jobbade fortfarande, men det var ändå en riktigt trevlig dag. Först var det friluftsdag med niorna i omväxlande sol och snöstorm, sen fika på Dungers och slutligen så spenderades kvällen hemma hos Lasse med att se SAIK förlora på bästa sändningstid. Just det att de förlorade var väl kanske inte så kul, men i övrigt var det riktigt trevligt.


Påpälsad deluxe på väg hem från friluftsdagen.

Såhär härligt var promenadvädret mitt på Malån...

...och såhär såg himlen ut 10 minuter senare, när jag precis kommit hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar