tisdag 24 april 2012

Run Forest, Run

Jag filosoferade lite nyss när jag var ute och gick i regnet. Jag har två, kanske tre mål med min löpning i sommar. Man ska ha mål tycker jag, för då blir allt så mycket roligare. Här är min lista på saker att lyckas med i sommar:

1. Att springa minst 2 mil vid ett och samma tillfälle
2. Att pressa min miltid under 50 minuter
(3. Att vara med i ett lopp)

Nummer 3 hamnar inom parantes, för jag vet inte om det är praktiskt möjligt med tanke på att jag bor i obygden, jobbar flera veckor och far och flänger en hel del när jag väl är ledig. Jag hittade en halvmara i Stockholm som går under tiden jag är där, men den går mestadels på asfalt och är dessutom på lördag den 30/6, dvs. första dagen jag är ledig. I bästa fall kan jag kanske ta mig till Sthlm med ett sent flyg kvällen innan, för att åka nattåget och sen springa direkt jag kommer fram känns inte genomförbart. Inte ultimata förhållanden alltså, och JIKES! En halvmara. Det är tufft som debut. Men jag är ju tuff. Haha. Vi får väl se. Ska nog provspringa ett längre pass i veckan, kanske 15-16 km. Om det går bra borde jag ju orka. Det är ändå 2 månader kvar att träna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar