torsdag 26 april 2012

Torsdag

Eventful day. Jag försov mig imorse, vaknade 07.16 och såg att väckarklockan hade ringt, men tydligen hade jag inte hört det? Jag som brukar vakna av minsta lilla ljud, trots öronproppar. Men jag hann ju i tid till jobbet ändå. Vid 11 var jag iväg på sjukan och tog ett blodprov för att se om levaxinet har hjälpt nåt (eller rättare sagt om det har hjälpt tilräckligt mycket eller om jag behöver en högre dos). Ska ringa upp dem imorgon eller på måndag för att få resultatet. Tillbaka på jobbet igen lyckades jag med konststycket att skriva en hel whiteboard full med permanent tusch. Som tur var så fanns det ett supermedel nere i expeditionen som man kunde spraya på, men även med hjälp av det så tog det mig säkert en kvart att få bort allt. Svettigt blev det, till och med.

Fantastiskt nog så känner jag inte alls av gårdagens långlöpning i form av muskelvärk eller stelhet. Däremot har jag lite känningar i höfterna, och mina knän känns som att de har åldrats ca 85 år över en natt... Men nu har jag försökt läsa in mig lite på hur man ska träna inför ett lite längre lopp, och det verkar som att de rekommenderar att springa riktigt långt högst en gång varannan vecka. Så nu unnar jag mig lite vila, sen ska jag varva styrketräning, "vanliga" springpass och intervaller tills det blir dags att prova springa långt igen. Går det bra då så tror jag att jag vågar anmäla mig... nästan. :p Jag ska i alla fall boka flyg nu från Skeå till Sthlm. För dit vill jag ju hur som helst. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar