onsdag 11 april 2012

Nomad

Joho, då hade man gjort bort två av tre jobbdagar på banken. Imorgon blir det till att låna chefens bil och ta sig till Norsjö. Tydligen behövdes jag mer där är här hemma. Premiär för mig på annat kontor, men det ska nog gå bra det med.

Förutom att jobba så har jag hunnit vara ute en massa i det fina vädret, träffa släkt och vänner, spela mer spel, bli bjuden på palt, springa en mil, och lite annat smått och gott. Vad jag däremot inte har gjort är att planera mina lektioner för nästa vecka eller att plugga. Lite kurslitteratur har jag läst i och för sig men man ska ju ha nåt att sysselsätta sig med till helgen också. Suck.

Hehe, tjock-Kira kröp förresten in under soffan nyss och fastnade. Vi såg Disa komma ut och hörde sedan en massa krafsande under en lång stund, men ingen Kira. Jag kikade in i mörkret under soffan och fick se två stora ögon som lyste emot mig. Cameron gjorde en insats och lyfte hela schabraket, och vips kom det en lättad katt utstörtandes. Så låt det bli en lärdom för er alla - att mysa under soffan efter att ha frossat i torrfoder med torsksmak, det är inte att rekommendera!

2 kommentarer:

  1. Det ska jag lägga på minnet - inget torrfoder här (åtminstone inget med torsksmak)! Gick det bra i Norsjö?
    Moder

    SvaraRadera
  2. Hahaha. Awesome. Tjock-katt. :) <3 hä ska läres. Livet är som en soffa, man kryper in för att mysa och sen fastnar man. Öhm jag ör trött gonatt! /behöver jag säga vem

    SvaraRadera