söndag 22 september 2013

Börfdäjgörl

Man ska verkligen inte spara att blogga så här länge. Det blir jobbigare och jobbigare att komma sig för ju längre man väntar... Men helgen har varit tämligen upptagen, faktiskt. Det började så smått redan i torsdags. Då var det ju som bekant min födelsedag, och den firades i ständig rörelse. Först var jag på universitetet och härjade. Bland annat var den en intressant föreläsning på eftermiddagen, då en tjej som gått programmet tidigare berättade om hur hennes liv tett sig sedan examen. Det väckte en del spännande tankar om eget företagande och dylikt.

Sedan blev det ett besök på AF med C, och jag lyckades tjata mig till en plats för honom på kursen Svenska för akademiker. Förhoppningsvis är den vettigare än vanlig SFI. I alla fall var jag duktigt irriterad innan vi gick därifrån. Visst är det hemskt att man ska måste kämpa för att få någon hjälp?! Det krävdes en massa tjat bara för att få prata med en handläggare, och då blev det inte ens den rätte! Tur att jag var med, för annars hade C säkert accepterat receptionistens snorkiga uttalande om öppet hus på måndagar och snällt traskat hem igen. Sveriges mest inkompetenta myndighet... Morr.

Meeen, nu kom jag visst ifrån ämnet lite. Efter AF stod det läxhjälp på schemat, och efter det blev jag bjuden på både god middag och en fin liten efterrätt som äkte mannen hade svängt ihop. Blommor hade han köpt också! På kvällen blev det så lite simning tillsammans med Eve som precis anlänt Götet. På fredagen jobbade jag på morgonen och spenderade sedan dagen med att förbereda allt inför kvällens födelsedagskalas. C städade så snällt alldeles själv, så det slapp jag. Men det var mycket fix med fika och dessutom blev jag tvungen (jo, rent tvungen!) att snabbshoppa en outfit. Kl 19 kom gästerna och det åts glass i stora lass. Sedan blev det vin, prat, beer pong och mer prat under kvällen. Det var superkul och jag är extremt nöjd att det blev av. :)

Den andra av de mer långväga gästerna, Marlene, stannade kvar hos oss under helgen och i lördags var vi i sällskap med grannen Emma ute och "gjorde stan". Promenad till Haga, fika på Husaren och planlöst strosande i affärer stod på schemat. På kvällen provade vi en av de indiska restaurangerna här i området (mums!) och sedan spelade vi lite spel och fikade upp resterna av glassbuffén.

Idag åkte Marlene hem på förmiddagen och jag har tagit det ganska lugnt. Det har varit regngrått och trist, och perfekt för att få saker gjorda i hemmet. Frysen fick sig en välbehövlig avfrostning, tvätten tvättades och översättningen blev renskriven och "fotnotad". Nu ska jag springa ner i källaren och hämta upp den sista maskinen, sen ska jag krypa i säng. Nu känns det i alla fall som att jag har kommit ikapp en aning med bloggen i alla fall. Ain't gonna leave y'all hangin'.

Rosorna jag fick av C.
 
Min börfdäjkäjk. Bestod av smält mörk choklad och jordnötssmör. God men mäktig!
 
Födelsedagspresent från Eve: Women of the Whedonverse. Black Widow (The Avengers), Buffy (Buffy), River (Firefly), Illyria (Angel), Echo (Dollhouse) och Zoë (Firefly)... The epitome of awesome.
 
Glassbuffén i all sin prakt!
 
Marlene, Eve och Tobias.
 
Jag och Kamerun. Eller tvärtom, faktiskt.
 
Emma, Emma och extrem närbild av C. ;)
 
Beer Pong. C ger hjälpsamma tekniktips till Tobias. ;)
 
Fika på Haga. Because bigger is better.
 
Svårt att se på så liten bild, men jag gick förbi den här skylten på min födelsedag och tyckte det var så träffande att jag såg den just den dagen... Det står "Bästa sättet att hålla sig ung är att ljuga om sin ålder." Hehe.
 
Snodd bild, tagen av Marlene. Också från kalaset förstås. :)
;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar