tisdag 17 september 2013

Nu ska blooodet flyyytaaaa

Idag efter jobbet tog jag sällskap av karln min och begav mig till blodcentralen där vi registrerade oss som blodgivare. De är lite knussliga med vilka som får ge, så vi var inte helt säkra på att de ville ha oss. Jag är på gränsen till för lätt och sen har de vissa krav på att man ska kunna svenska också. Men vi lyckades båda få oss en preliminär OK-stämpel, så om vi inte hör något annat (när de har analyserat våra blodprover lite till) så ska vi dit igen om fem veckor och ge blod på riktigt. Det ska bli spännande att få veta vilken blodgrupp jag har, det har jag alltid varit lite nyfiken på. Idag fick jag i alla fall veta att mitt blodtryck är 102/76 (normalt på gränsen till lågt sa de) och att mitt blodvärde är 131 (tydligen bra). Intressant att veta.

Efter det var vi iväg och handlade lite till kalaset, så nu är allt klart med det. Dessutom är både kylskåp och skafferi helt överfulla, men det får man väl se som något positivt! Vi borde klara oss månaden ut utan problem. Efter "shoppingen" var planen att besöka Arbetsförmedlingen för att få veta lite mer om vilka alternativ som finns för C. Men som vanligt sket det sig, denna gång pga "dubbelbokning". Jag blir så trött! Men skam den som ger sig, vi gör ett nytt försök imorgon.

Ikväll har vi käkat mumsig, hemmagjord pizza, jag har pluggat lite grammatik (dock inte läst kurslitteraturen inför imorgon för min bok har inte behagat komma än) och nu har jag dragit mig tillbaka med min virkning. Stickprojektet blev färdigt idag i alla fall. :) Nu ska jag virka ett tag till, och sen göra en tidig kväll. Det är skönt att göra bort jobbet tidigt på morgonen, men det här med att vakna tidigt ligger verkligen inte för mig. Imorgon har jag inte föreläsning för än 10.15, så då får jag sova ut i alla fall. Hepp, hepp.

Well hello delicious! Toppade idag med prosciutto, mozzarella, vanlig ost, paprika, lite ananas och faktiskt några klickar jordnötssmör. Och ruccola, som synes. Blev finemang med en redig klick ranch-dipp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar