torsdag 26 september 2013

Jamen förlåt då

Jag pratade just med min ömma moder i telefon och hon påpekade att jag är den uslaste av uslingar vad gäller att uppdatera min blogg. Eller ja, ordvalet var kanske inte exakt sådant, men andemeningen var densamma. ;) Och det var jag ju tvungen att hålla med om, så här kommer nu ett tappert försök att ändra på situationen.

Spännande(ish) saker som hänt sedan sist:

Nä, det var en dålig rubrik. Jag tycker inte så mycket har hänt faktiskt. Jag har jobbat och varit på skolan. Början av veckan har jag mer eller mindre hunnit glömma (old age..?). Igår var jag i alla fall på körövning, och det var trevligt. Men jag tycker sångerna är lite för "fina-i-kanten"-kyrkliga... sådär högtravande, ni vet? Det är synd. Hoppsan, nu kom jag visst åt någon tangentfunktion som förstorade texten gånger 25. På tal om old age, osv.

Idag började dagen med en föreläsning om falska vänner. Den språkliga sorten alltså, inte de som pratar skit bakom ryggen. Det lät ganska intressant, tyckte jag, men tyvärr var det inte så givande för de flesta av oss. Föreläsaren visade mest excel-tabeller med exempel på ord som är förrädiska när man översätter mellan svenska och tyska. Hm.

Efter det blev det i alla fall en snabb veckohandling och ännu snabbare lunch innan jag och Vanessa begav oss till Ikea för lite shopping. Egentligen var det jag som skulle följa henne, men det blev mest jag som handlade faktiskt. Inga stora grejer dock (fast hade gärna ändrat hela inredningen i mitt hem om jag hade haft obegränsat med pengar), men lite blommor, doftljus, nya glas och dylikt. Trevligt! Sen hann jag med en läxhjälp också på kvällskvisten. Nu måste jag verkligen ta och krypa i säng så jag orkar upp imorgon för slutspurten på jobbveckan.

1 kommentar: