lördag 28 september 2013

Bokmässan

Åh huj.

Jag är inte och har aldrig varit någon fantast av att gå ut och svira, och är ingen frekvent besökare av vare sig barer eller klubbar. Det är ganska talande att det är nästan 14 månader sedan vi flyttade till Göteborg, och att igår faktiskt var första gången som jag på riktigt gick ut här i stan. Dock rörde det sig inte heller nu om något rejält fylleslag, men jag var i alla fall på en pub på andra lång tillsammans med ungefär halva min klass. Det blev ett par glas vin och en hel del samtalande. Trevligt, städat och precis i min smak! Dock sov jag som vanligt som en kratta med lite alkohol i blodet, så idag har jag varit aningen seg.

Men jag har inte varit overksam för den sakens skull. Det är ju bokmässa just nu i Götet, och idag gjorde jag ett besök där tillsammans med Emma och Frida. Vi hade gjort ett litet schema med de författare vi ville lyssna på och det flöt på riktigt bra. Där emellan strosade vi runt och kikade i olika montrar. Jag köpte inget alls för egen del faktiskt, men däremot blev det två födelsedagspresenter och en julklapp och jag tror och hoppas att alla tre kommer att uppskattas av de tilltänkta recipienterna. :)

Nu på kvällen blev det till att ta det lugnt och mysa med en film med karln min. Hans kvällsplaner involverar football medan mina går ut på lite virkning och sedan efterlängtad sänggång. Jag har en översättningstext som ska in på måndag så imorgon  finns det inga ursäkter utan jag måste tyvärr vara disciplinen själv och sätta mig med den. :/

Några av dagens bilder:

Lååång kö utanför. Men den rörde sig ganska snabbt framåt.
 
Ann Fernholm, Ett sötare blod (om lågkolhydratkost).
 
Tina Nordström pratade om sin nya kokbok.
 
Per Morberg satt tre meter från mig och signerade.
 
Jonas Jonasson berättade om sin nya bok.
 
Paparazzifoto av Jan Guillou.
 
Särskrivning... på bokmässan. Det är så man grinar.
 
Maria Montazami. Jag har knappt sett Svenska Hollywoodfruar, men måste säga att hon verkar vara en skön prick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar