söndag 8 september 2013

Time flies

Jag har precis suttit och kollat igenom bilderna från Balkanresan, med avsikten att lägga upp dem här. Men alltså... det är en del bilder. Och då har jag ändå bara tillgång till mina egna, mobilfotade, än så länge. Jag förde över knappt fyrahundra till datorn, och när jag gått igenom dem klart var det ändå nästan 200 kvar. Jag tror jag får lägga upp dem ett land i taget eller nåt.

Annars så har det varit en trevlig helg. Jag har lyxen att sluta min sista lektion 10.30 på fredagar, så jag är hemma före lunch utan problem. I fredags var vi bjudna till grannarna på finkaffe (de har espressomaskin) och det blev lite spel också. Igår var vi bara hemma och åt tapas, drack lite vin och såg Orange is the New Black (bra serie, för övrigt). Sen har jag lagt en del tid på skolarbete också, både i egenskap av lärare och i egenskap av elev. Liksom övriga Sverige har vi haft kanonväder hela helgen, så en och annan utestund har jag också hunnit med.

Dessutom skypade jag med Carla (svärmor) härom dagen, och vips blev det mycket enklare att organisera allt kring julens resa! Nu är biljetterna äntligen bokade. Det blev lite dyrt, men jaja... what do, liksom. Ibland får man unna sig. Vi anländer Mississippi 23/12 och stannar där tills nyårsaftonsmorgonen. Då bär det av till New York City där vi stannar i dagarna fyra. :)

Nu ska jag se om jag kan sno ihop ett första bildinlägg, tema Albanien, innan jag överger er för att snooze:a lite.

Tapas! Aka the Nomz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar