söndag 29 september 2013

Sexig sömntuta stressar sönder

Jag fick en smärre hjärtinfarkt "imorse" när jag slog upp mina blå och kollade på klockan. 12.30! Jag vet inte när jag sov så sent senast. Fattar inte riktigt hur det gick till. Iofs var det säkerligen välbehövligt med en 11-timmarsnatt efter en vecka av halvdålig sömn.

När jag hade hämtat mig från chocken satte jag mig med min översättning och fick den äntligen färdig. Så färdig som den kan bli, i alla fall. Fast jag är tämligen övertygad om att jag har en del tankevurpor som fortfarande är kvar. Efter det blev det en promenad, och så brände jag en massa pengar på så roliga saker som busskort och en bettskena. Jag har hört från flera håll att den från apoteket ska funka riktigt bra, och den kostar en tiondel av vad en "riktig" hos tandläkaren går på. Den må vara oattraktiv, men eftersom jag både gnisslar och pressar så tycker jag den är värd ett försök. Jag vill helst slippa plågsamma operationer av en utnött käke om sisådär 10 år, så jag hoppas verkligen att det här fungerar.

Väl hemma igen efter min lilla shoppingrunda så svängde jag ihop en delikat pastasås med fläskytterfilé. Istället för spaghetti testade jag att koka vitkål, vilket jag tycker blev jättebra! Var inte långt ifrån pasta faktiskt. Bara lite godare. ;) Jag har aldrig provat koka vitkål förut utan har alltid stekt den, men det här blev nästan bättre tycker jag.

I övrigt har det inte hänt så värst mycket. Jag satte mig ner med kalendern i ett försök att strukturera upp livet en aning, och fyllde i dels roliga aktiviteter och dels inlämningar och tentor. Det senare hade jag hoppats skulle fylla mig med ett lugn över att ha koll på tillvaron, men det fick precis motsatt effekt. Jistanes så mycket jag har kvar att göra under terminen! Alla inlämningar verkar vara hopade vid precis samma tidpunkter, i slutet av oktober och i början av december. Vad är det för planering, egentligen?! Nä, nu blev jag stressad. Måste vara disciplinerad nu och beta av arbetet lite eftersom. Tyvärr är det inte min starka sida egentligen. Procrastination is my middle name.

2 kommentarer:

  1. Hej, kära du!
    Läser din blogg på dator som omväxling, därför kan jag idag faktiskt kommentera:)
    Med risk för att låta som en moraltant (men jag är ju din storasyster, så jag har väl rätt till det? :-D)måste jag säga att jag hajade till när jag läste om din vitkålsmiddag. Har läst på flera ställen att alla kålsorter hämmar sköldkörteln och sänker ämnesomsättningen..? Jag har iaf helt strukit all kål från min kost och tycker att det gör mig gott. Men du känner väl själv.
    Kram! /Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört det (från dig?) men jag trodde bara det gällde i otillagat tillstånd? Det verkar stämma när jag googlar i alla fall. Kram

      Radera