torsdag 5 september 2013

Entusiasm

Aaaah, så bra allt känns just nu. :) Har precis bokat en resa hem i november. Det blir en snabbis, för jag har så lite ledighet. Men ändå, skönt att få komma hem lite! Och det blev till och med BILLIGARE än det brukar, trots att jag vid det laget faktiskt kommer att räknas som vuxen. Och en massa roliga saker kommer hända innan dess också.

10/9 är det vår bröllopsdag, då ska vi fira på något vis. Jag har sagt till C att han är ansvarig för att skämma bort mig riktigt ordentligt, för jag har köpt en killer present till honom som han kommer att älska mig för i all evighet. Vågar inte skriva vad det är än, i fall han skulle få för sig att gå in här och tjuvläsa. Men den kommer i alla fall att gå av stapeln i slutet av oktober, och är en annan av de roliga sakerna som stundar under hösten!

Ytterligare en trevlighet (trevlig + nyhet = trevlighet) är att mina parentals äntligen ska komma och hälsa på i Götet. Detta är inbokat till mitten av oktober. Och till jul ska jag och C åka till USA, är tanken. Dock är inget bokat än och jag börjar stressa upp mig en aning över hur allt ska lösa sig. Men oh well. Sen får jag ju inte glömma 19/9 som är min födelsedag, då jag på riktigt blir en vuxen människa som måste betala fullpris hos kreti och pleti! (Om de inte har studentpriser, dvs.) Eftersom jag knappt firade alls när jag fyllde 25 förra året så har jag bestämt mig för att dra ihop ett litet kalas den här gången. Detta kommer att ske 20/9, återstår att se vilka peeps jag kan locka hit. ;)

Sen trivs jag bara i allmänhet också, med jobb, utbildning och allt annat. :) Har bestämt mig för att skippa japanskan den här terminen för att få det lite lugnare. Kanske inte ens har skrivit här att jag faktiskt registrerade mig på den kursen? Men nä, det får vara. Vill hellre ha lite mer fritid och kanske börja i en kör eller nåt. Håller på att undersöka den saken. Borde ju verkligen komma igång att träna igenom också... men det får vänta ett tag faktiskt, håller mig till promenader så länge vädret är behagligt.

Nu ska jag sova så jag orkar stiga upp tidigt imorgon och bege mig mot jobbet. Sen är det heeelg. Det ska jag fira med att göra läxor och styra upp någon form av terminsplanering. WhoopWhoop!

4 kommentarer:

  1. Terminsplaneringar är något av det bästa som finns! Jag gjorde en stor pluggplanering i måndags efter att vi fått hela schemat och läsanvisningar och då kändes det genast mindre överväldigande med allt som måste göras... Hoppas du får ihop en bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag glömde ju säga att även körsång är himla bra, så det tycker jag absolut du ska ägna dig åt :)

      Radera
    2. Min terminsplanering är till jobbet, jag tycker det är skönt att ha lite struktur på hur jag ska lägga upp lektionerna i förväg. Tyvärr är jag inte lika strukturerad när det gäller mina egna studier. ;) Fast jag förstår att det säkert är skönt att ha en sån plan! Vad gäller körsången så kan jag bara hålla med. Jag har hittat två körer som känns möjliga, så jag ska göra lite vidare undersökningar nu. :)

      Radera
    3. Enligt mig vinner man på att planera allt, så en jobbplanering är ju verkligen inte dum den heller! Hoppas du hittar en bra och rolig kör! :)

      Radera