fredag 13 september 2013

Otursdag?

Fredag den trettonde idag, men jag kan inte påstå att jag har märkt av någon otur. Inte än i alla fall, men det finns ju några timmar kvar än, så man vet aldrig. Jag började min dag med två trevliga lektioner med trevliga elever. Sedan hade jag världens bästa och smidigaste resa hem, där alla byten klaffade direkt. Tror aldrig jag har tagit mig från dörr till dörr så snabbt innan. :p Förresten hittade jag en tia på marken också! Motsatsen till otur, skulle man kunna säga.

När jag kom hem fick jag undan en plugguppgift och städade lite. C satt och studerade svenska när jag kom hem, och hade röjt undan all disk. Nöjd med honom, nöjd med mig själv. Och sen lagade jag till en LCHF-version av Flygande Jacob. Urgott blev det, godare än originalet! Jag använde hackad blomkål istället för ris och bytte ut det den sockerstinna sweetchilisåsen mot sambal oelek. Dessutom stekte jag kycklingen i jordnötssmör istället för att ha jordnötter ovanpå. Tänkte att jag skulle ha skippat bananerna också eftersom de knappast är LCHF... men jag kunde inte motså. Bananer är en av mina stora svagheter här i livet, och kanske det jag saknar mest av det jag inte "får" äta (bortsett från vissa sorters godis). Men jag gav de flesta till Cameron.



Nu ska vi fredagsmysa. Vi har slut på avsnitt av Orange is the New Black, så nu har vi bestämt oss för att ge Sons of Anarchy en chans. Den verkar inte ett dugg inspirerande, men eftersom så många pratar sig så varma om serien så känns det som att vi i alla fall får provtitta lite!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar