måndag 19 oktober 2009

Amerikatt

Det är Football Sunday, en dag så amerikansk som den kan bli (med allt vad det innebär av soffsittande). Jag som egentligen inte alls är så intresserad av om The Giants eller The Saints vinner har tittat lite förstrött samtidigt som jag spelat Mario på Cams dator och läst ut min bok.

Mitt plan från Amsterdam i förrgår blev tre timmar försenat. Detta pga ett tekniskt fel, vars existens flygplanspersonalen förstås inte behagade meddela förrän EFTER vi hade boardat. Istället för 10 timmar hopkrupen i en mindre bekväm ställning blev det alltså 13 timmar... det känns i min rygg nu i efterhand vill jag lova. Men resan gick faktiskt riktigt bra när vi väl kom iväg, jag lyckades sova en hel del. Vi landade 19.30 lokal tid, och en timme senare hade jag även tagit mig igenom immigration och fick äntligen krama lite på Cameron.

Igår var också en lugn dag. Vi tog en liten promenad här i Saltillo (där Cams pappa bor) och det var faktiskt rätt kyligt. Det är inte mer än kanske 10 grader ute. Och jag har packat med mig ett par shorts, kan jag ju nämna. Men vädret är ganska upp och ner, härom dagen hade det varit 26 grader. Så har jag tur så...

På kvällen igår såg vi Wolverine och I Love You Man. Nu ikväll hoppas jag det kan bli ytterligare en promenad. Jag blir ganska rastlös av att bara vara inne och stilla hela dagarna... Dessutom måste jag ta mig iväg till affären och köpa lite mörk choklad. Faktiskt inte bara för att jag tycker att det är gott, utan för att det är nödvändigt till en uppgift jag ska skriva till engelskkursen... Sådana uppgifter gillas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar