tisdag 20 oktober 2009

How it's done


Cams pappas hus i Saltillo, badandes i solsken.

Sol, sol, strålande sol! Idag har vädret varit helt ljuvligt. Nästan 20 grader varmt ute, och självklart kom shortsen fram. Lite extra skönt kändes det ju förstås när jag läste på facebook att det snöar hemma. Jag får passa på att njuta av semestern, för sen är det midvinterkylan som väntar i ett par månader. Hur som helst så har jag varit ute nästan hela dagen idag. Cam hade skola till två, och medan han var borta gjorde jag ett halvhjärtat försök att plugga själv. Motivationen infann sig inte, så jag tog en promenad istället. Vågar inte gå så långt ifrån huset av rädsla för att bli överkörd. Amerikaner är ju inte så vana vid folk som promenerar för att motionera... eller av någon annan anledning. Alltså travade jag upp och ner för gatan fyra gånger (vilket är ungefär lika många kilometer) innan min sociala fobi tog överhanden och jag övergick till att läsa i trädgården istället. Finns det något läskigare än att träffa på en granne som frågar "And how are you today, sweetie?"? I think not.


Ett. Två. Tre. Så kastas en football. It's as easy as that.


Från en annan vinkel.


När Cam kom hem fortsatte friluftslivet. Vi kastade lite football på bakgården. Självklart var jag en naturbegåvning. Skåda min teknik. Den är fulländad. ;) Charlotte hade gjort någon slags pasta till middag som vi avnjöt för ett tag sedan. Och nu följs Football Sunday av... tadam! Monday Night Football. Jag orkar inte med mer football idag efter min Hulk-prestation i trädgården tidigare, så det blir nog lite mer läsande för min del. Tyvärr har jag snart gjort slut på boken, och eftersom jag läste ut den första av de två böcker jag hade med mig redan igår blir det lite kris. Det får nog bli en sväng till Books-a-Million. Jag trodde jag skulle klara mig på två böcker, men det visade sig att jag gravt underskattat min förmåga att procrastinate:a. Stundar det en tenta slukar jag böcker som aldrig förr. Med undantag för kurslitteratur, förstås.


Cameron och Suzy var omåttligt imponerade av mina skills.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar