onsdag 14 oktober 2009

Dan före dan


Luleå, påsken -07. På fredag blir det favorit i repris. :)


Imorgon kväll ska jag sätta (eller lägga) mig på tåget mot hufvudstaden, och på fredag fortsätter resan mot staterna. Min hjärna har ännu inte fattat att jag ska åka, men nånstans undermedvetet har jag ändå en känsla av att det ska bli himla trevligt det här. ;) Har inte träffat Cam sen i slutet av juli, så jag är seriously snuggle deprived. Men de närmaste dygnen blir rätt påfrestande... trots att det mest handlar om att sitta alldeles stilla.

De senaste dagarna har jag haft en hel massa jobb. Dels ett utvecklingssamtal per dag efter jobbet på måndag och tisdag, och sen idag när jag tänkte att det skulle bli lugnt så visade det sig att många av lärarna först nu kom på att jag försvinner två veckor framöver. Och de hade förstås en massa brådskande översättningsarbete... oh well, jag tog itu med det viktigaste idag och resten går ju att maila. Cam har trots allt lektioner att gå på. Iofs hade jag tänkt använda den tiden till att själv plugga lite, men det finns ingen ursäkt som inte är god nog till att undvika lingvistik. ;)

Trots jobbet som hopat sig har jag både hunnit en sväng på gymmet (USA är INTE bra för figuren) och varit hos mormor en stund och hälsat på. Och så har jag äntligen tagit itu med packningen. Är lite imponerad av mig själv som klarade mig med den lilla väskan den här gången. Nu börjar det vara dags att bege sig mot Malåborg och hämta mamma som är på pilates. Sen känns det nästan som jag har förtjänat en liten slapparkväll. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar