fredag 2 oktober 2009

TGIF

Idag har jag varit ledig hela dagen, och det är ju alltid trevligt. Tog sovmorgon, var på gymmet och sprang lite, jobbade med att översätta geografipapper till 6an och tittade på lingvistikövningarna. Längre än till att titta sträckte sig dock inte mitt tålamod med lingvistiken. Snacka om tråkiga uppgifter. Jag fattar inte hur jag någonsin ska orka sätta mig in i det tillräckligt mycket för att klara tentan...

Mamma kom hem idag efter att ha varit i Umeå hela veckan, så jag följde med till stugan och åt fredagsmiddag med henne och pappa. Sedan blev det Settlers hos Frida, och jag vann som vanligt... inte. Men det var kul ändå. :) Sen tog jag Tom och spruttade hem. Kommer bli lite jobbigt att skiljas från honom imorgon, har blivit ganska van vid att vid hans "sällskap" efter en vecka som bilvakt.

Igår var jag förresten på födelsedagsmiddag hos Amanda, det var också riktigt trevligt. Hon bjöd på såväl mat som fika. Som Cameron sa sen; det är lite konstigt här i Sverige. När man fyller år bjuder man in folk. I USA är det så att på sin födelsedag åker man oftast istället hem till någon annan och blir riktigt bortskämd. Kanske något att ta efter..? ;)

Nu ska jag sätta mig in i vad som hände i kvällens idol innan jag kryper i säng. Och kanske byta några ord med min bättre hälft, som dock verkar vara strängt upptagen på annat håll. "Just a few more minutes"... Jaja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar