söndag 25 oktober 2009

Blå, blå är kärleken

Let's pick up where we left off, nämligen i fredags. Det blev typ fest i Booneville... men en ganska lame sådan. Och inte förrän efter att vi hade varit på den sena visningen av Saw VI, en film jag lovat mig själv att jag inte skulle gå och se. Det gick iofs an eftersom jag blundade ca 70% av tiden. Jag gillar the twist i Saw-filmerna, men slasher movies är egentligen inte alls my cup of tea. Huvvaligen.

Gårdagens aktiviteter var mer i min stil. Då åkte vi nämligen och hälsade på Cams farmor och farfar i Ashland. Farfar Dale hade lovat mig en ridtur (han föder upp och säljer hästar) och det löftet höll han! Så otroligt härligt att vara ute i skogen i strålande solsken med Cameron och Cowboy som enda sällskap. Efter det satt vi ute på the porch ett tag och konverserade, och sedan blev vi bjudna på middag på Mi Pueblo. Chicken Fajita Taco Salad... yum.

Idag var tanken att vi skulle åka till Blue Mountain och hälsa på Cissy och Kristen. Men Cam verkar ha ballat ur lite. Om tre timmar ska vi dessutom gå ut och äta med Cams pappa och Charlotte, så jag vet inte om det är värt att åka iväg när vi ändå inte hinner vara där så länge. Vi får väl se vad det blir. Jag är sugen på en promenad också... vädret är fortfarande gudomligt!

Ang. rubriken förresten... Cowboys sadel hade en utstickande del, som misshandlade mitt ben varje gång det guppade (dvs. varje steg Cowboy tog). AJ. Idag pryds min ljumske av ett fett blåmärke. Men det var lätt värt det. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar