söndag 4 oktober 2009

Jag önskix jag vorix i pixisparkix

Idag har jag haft den stora glädjen att få titta på Lady Lovely Locks. Mer nostalgiframkallande film får man leta efter! Jag, Frida och Emma hade laddat upp med Ben & Jerry's Half Baked (som inte är riktigt lika god som i USA) och hade barnfilmsmarathon modell mindre i Näsliden. Förutom LLL såg vi också på Resan till Amerika; även den en klassiker. Nu när jag kom hem och skulle leta efter en bra bild att lägga upp i bloggen insåg jag också att det finns massvis med Lady Lovely Locks-avsnitt som jag aldrig tidigare sett på youtube. Vilken guldgruva. ;)

Raven Waves och Hårtuss. Ah, the memories!


I övrigt har dagen inte varit så spännande. Var på gymmet en snabbis nu på kvällen, men det blev bara en snabb runda eftersom de stänger kl. 20 på söndagar.

Igår var det släktmiddag för att fira mammas födelsedag och alla födelsedagar som inträffar senare i oktober. Det var trevligt och väldans god mat. Så fanns det ju inte bara en, utan två mysiga småtjejer att gosa med. Dock hade moster Linda fått magsjuka tidigare på dagen och kunde inte komma, och medan vi var på middagen insjuknade även moster Lena... mitt mål var att hålla mig frisk över helgen i alla fall. Insjuknar jag imorgon är det fortfarande otrevligt eftersom magsjuka sällan är något annat, men då får jag i alla fall vara ledig från jobbet. ;) Blev även inbjuden till Per och Olas 30-årsfest i Stockstugan efteråt, men när jag ringde Sofie för att höra vad de gjorde så hade hon åkt hem till Irma. Det var ju annars magsjukedrabbade mostern som skulle vara barnvakt...

Övriga mindre trevliga nyheter är att Ralph, min stalker sedan fyra år tillbaka, har hittat åt mig på facebook... Efter att jag inte hört av honom på flera år har han nu försökt lägga till mig som vän. Jag ignorerade honom men impervious som han är för rejection så försökte han förstås genast igen. Nu har jag blockerat honom, det borde göra susen. Vill inte riskera att han får reda på när jag är i USA t.ex. Jag skulle gladeligen lägga ut en bild på honom här, men jag misstänker att det är aningen illegalt. Tänk er i alla fall en 45-årig mississippiansk hippie med långt, stripigt hår och ölmage. För fyra år sedan var han beredd att skilja sig från sin fru om jag skulle gå på en enda date med honom... underligt nog var jag inte intresserad. Y sigue siendo así. Huvvaligen.

1 kommentar:

  1. Den där Ralph låter väldigt creepy! Du skulle ha haft dig några pixiesar!

    SvaraRadera