fredag 16 oktober 2009

I'll be gone till November

Sitter på Arlanda och fördriver lite tid med att facebooka. Äntligen en fördel med telias übersega mobila bredband; man kan ta med sig det på flygplatsen! Det är inte fullt en timme kvar innan planet går mot Amsterdam. Sen har jag drygt två timmar att vänta där innan nästa etapp börjar. Är framme i Memphis strax före midnatt svensk tid.

Tågresan till Stockholm gick finemang. Sov bort massvis med timmar och slapp dela kupé med sådana där sura människor som jag råkade ut för förra gången. Nu ska jag ägna mig åt sådana där typiska flygplatsaktiviteter som att läsa, lösa sodoku, äta godis osv... hade tänkt virka lite också, men så kom jag på att en virknål troligtvis anses vara ett livsfarligt vapen i sådana här sammanhang. Med tanke på att jag oftast blir tagen för terrorist i USA (måste vara mitt skräckinjagande yttre) och får min väska genomsökt även utan att ha med mig redskap som potentiellt kan användas till att döda så tänkte jag att det är säkrast att jag inte chansar...

Fick förresten fönsterplats på långflygningen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar