onsdag 7 oktober 2009

Long December

"They say that winter makes you laugh a little lower, makes you talk a little slower..."



Idag vaknade jag till den här utsikten. Snö. Massor av snö! Till skillnad från de flesta andra morgonpigga facebookarna (att döma av deras statusuppdateringar) uppgav jag inga spontana glädjerop. Inget ont mot snö i sig, det kan tvärtom vara ganska mysigt med lite vitt här och där. Men jag är bara inte mentalt förberedd på vinter riktigt än. 7/10 känns väl tidigt. Men fint var det i alla fall! Synd bara att min iphone inte är lika bra på att ta bilder med ultimat skärpa som den är på... well, allt annat!

Inte heller sommarstugan vid Lilla Skeppträsket stod emot vintern. Ett dopp kanske..?


Boxen blev inställd ikväll, så jag styrketränade lite istället. Och så började innebandyn äntligen om idag, det var riktigt kul! Och igår var jag och sprang... i veckan har det varit hurtigt värre hos fru Lindholm. Men imorgon hoppar jag på bussen till Umeå direkt efter jobbet och ska hälsa på broder i Holmsund i ett par dagar. Då blir det nog mer tv-tittande, godisätande och soffliggande som står på menyn. Och så ska jag passa på att umgås med lille Alfons förstås!

Igår var jag och hälsade på hos Jenny också. Blev bjuden på lite kladdkaka och pratade med Tyra om hennes nya sminkgrejer som hon fått. Hon hade sminkat sig hela dagen, och det syntes också... ännu färggrannare var dock lillebror, som fått tag på det gröna läppstiftet. ;) Vilka sötnosar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar