onsdag 10 mars 2010

Flytt och kändisskap

Phew! Det här med att ladda upp bilder tar sin lilla tid. Det är alldeles strax läggdags för min del, men jag tänkte försöka mig på en liten uppdatering först. Det har hänt en del spännade saker:

1. Mamma och Åsa har blivit tv-kändisar. När de skulle gå hem en dag träffade de en kvinna med en barnvagn. Hon vände sig till mamma och frågade vad klockan var. Medan mamma var högst upptagen med att ta reda på detta såg Åsa plötsligt hur barnvagnen började rulla ner för backen. "Åh herregud!", utropade hon och började springa efter vagnen. När hon fick tag på den visade det sig att den var tom. Först då insåg de att det stod ett kamerateam i närheten... de var med i den mexikanska versionen av dolda kameran. ;) Jag missade tyvärr allt detta, men fick mig ett gott skratt när jag fick höra historien.

2. Jag har bestämt mig för att flytta. Vandrarhemmet mamma och Åsa bor på nu är jättefräscht, har trevlig personal och ett tillhörande café som är helt fantastiskt. Det är mycket dyrare än den hyran jag har nu, men de har gett mig ett specialerbjudande eftersom jag stannar två hela månader. Droppen blev när en del av taket i badrummet ramlade in i min nuvarande lägenhet...

3. Idag när jag satt ute och stickade i parken kom det fram en massa folk och frågade vad jag gjorde. En medelålders man från Kanada, en liten mexikansk farmor och några universitetselever. Jag fick både förklara tekniken med flera stickor och så blev jag faktiskt fotad. :p

Tja, det var bara tre saker men jag tror det är allt riktigt viktigt som hänt. Dessutom är jag lite för trött för att tänka just nu. Kanske får återkomma med en flashback sen om jag kommer på något. Buenas noches for now.

2 kommentarer:

  1. Dolda kameran, det var inte dåligt! :)
    Låter bra med flytt om det är risk för att taket rasar in även utan snö...
    Kram!
    Linnéa

    SvaraRadera
  2. Härligt att du får turista lite också, så det inte bara blir skolarbete!

    Kram

    SvaraRadera