lördag 13 mars 2010

Produktivitet

En stillsam liten helg, denna. Jag har haft en halvtråkig men mycket produktiv lördag, och det var faktiskt behövligt. Dels spenderade jag några timmar med översättningsjobb från Sverige, och dels satte jag mig i solen i parken och läste en urtrist uppsats som handlade om just uppsatsskrivande... ni kan ju gissa hur upplyftande det var. Men nu har jag gjort bort det i alla fall, fattas bara lingvistiken och resten av översättningen så är jag helt klar sen.

Tanken var att fira min duktighet med att se Melodifestivalen ikväll. Tyvärr har SVT inte lagt upp finalprogrammet i sin helhet än. Så tji fick jag. Inte heller lyckades jag hålla mig ovetande om utgången, som jag annars hade en fåfäng förhoppning om att lyckas med... det första jag såg när svt.se laddades var en stor bild på en leende Anna Bergendahl. Oh well, jag kan nog få någon behållning av att se det i alla fall. T.ex. har jag inte än hunnit bestämma mig för vem som är min personliga favorit. Jag kan nog heja fram den låten ganska entusiastisk ändå. :p

Hade planer på att åka till León i helgen, nu när mamma och Åsa har åkt hem igen. Jag är i desperat behov av ett par nya jeans. Likaså blev jag inbjuden att åka till Puerto Vallarta som ligger på kusten. Men jag bestämde mig för att strunta i båda, av lathet och av snålhet. Jag var ju i Mexico City förra helgen och ska till Gudalajara och Manzanillo med Sanna nästa... så även om det är ganska tomt i stan den här helgen eftersom alla åkt bort så var det nog ett bra drag att stanna, så fick jag lite gjort.

Sen har jag faktiskt inte varit enbart duktig. I torsdags var jag ute och dansade en sväng. Meningen var att alla skulle träffas hos Casey strax före 10... men när jag kom dit var hon inte där. Det visade sig senare att det berodde på att hon tappat bort sin mobil och fått leta den över hela Valenciana. Hur som helst så gick det ingen nöd på mig, Caseys rumskompisar är från Frankrike och de är jättetrevliga. Så efter att ha umgåtts på taket en stund drog hela gänget vidare till Bar Fly och sedan Why Not. Jag tyckte jag höll ut länge som var ute till strax före 3 men jag var ändå den första som gick hem. Amerikanerna är outtröttliga. Som tur var sprang jag på Alma som också var less och fick promenadsällskap av henne.

Igår hade jag turen att stöta på Eve på Skype och pratade med henne i två timmar. :) Vi har bokat flyget till Cancún nu också, för vår lilla upptäcktsfärd i södra Mexico. Sköna maj, kom snart! Det kommer bli fantabulous. :) Fast innan dess finns det mycket annat att se fram emot också. Kusten till helgen som sagt, och så närmar sig ju USA-resan. Men innan dess... exámenes parciales. Huvva.

4 kommentarer:

  1. Skönt att du kan sitta i parken och hålla på med trist läsande. Här har vi faktiskt(hör och häpna) haft några underbara dagar med sol och plusgrader!

    Föresten vad heter dolda kamera-programmet och vilken kanal går det på?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag önskar att jag visste! Jag ska fråga någon av mina mexikanska vänner vid tillfälle. Det vore verkligen roligt att se. Jag önskar att jag skulle kunna hitta det på youtube, men jag vet inte ens vad jag ska söka på riktigt. "Tokiga svenska tanter blir grundlurade" lär inte funka. :p Kram

    SvaraRadera
  3. Vi måste prata fler gånger :) <3

    SvaraRadera
  4. Vi måste prata fler gånger :) <3

    SvaraRadera