onsdag 17 mars 2010

¡Órale!

Jag är tillbaka i min lägenhet, och genast är min förkylning tillbaka i mig. Jag hostar och rosslar som en mångårig kedjerökare. Jag vet att jag har sagt det förr, men det tål att sägas igen: jag längtar tills jag får flytta ifrån det här mögelhålet! Jag var förbi vandrarhemmet idag för att se när de vill ha in min betalning (på måndag), och de är verkligen så otroligt gulliga och mysiga. Det känns jättekul att flytta dit. :)

Jag kom just tillbaka från en svensklektion med Jorge. Språknörden i mig blir så lycklig av att spendera ett par timmar med att diskutera väsentligheter som grammatik och idiom! Persikosmoothien jag drack satt inte heller helt fel. Mums!

Annars var dagen inte fullt så lysande med Lectura Crítica y Redacción på schemat. Jag kände mig lite sjuk igår (utöver hostan och slemmet) så jag tänkte att kanske, kanske skulle jag med gott samvete kunna stanna hemma… men det visade sig att yrseln och ringandet i öronen (?!) troligtvis bara berodde på att jag var hög på ångorna från hyresvärdens färgborttagningsmedel. Så efter en lång stunds överläggande med mig själv i den arla morgonstunden kom jag fram till att sista lektionen före ett prov inte är den bästa att missa. Istället kompromissade jag med mig själv och nöjde mig med att komma en halvtimme sent. De återstående 2,5 timmarna var dock fullspäckade med prestationsångest. Hemska lärare… hon gör verkligen allt hon kan för att put people on the spot.

Nu ska jag snart schlafen gehen för att vara vid god vigör inför morgondagens lingvistik. Sedan ska jag hämta Sanna på busstationen kl. 17. Hinner förhoppningsvis med ett inlägg till innan vi drar till västkusten på torsdagkväll. :) Godnatt Linn, god morgon Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar