onsdag 10 mars 2010

Las fotos


Jag och moder halvvägs upp till Pípila.

Framme i Mexico City. Vårt något spartanska rum på Hostal Amigo.

Den fruktade metron i DF som inte alls var speciellt läskig.

Det första vi såg när vi gick in i Teotihuacán.

Jag och Åsa poserar. Åsa var annars ofta bakom kameran.

Pirámide del sol, solpyramiden. Dock stod det på en skylt att man nu tror att den kanske tillägnats en vattengud...

211 mycket jobbiga trappsteg.

Uppe!

Att gå ner var betydligt lättare.

Det är svårt att få med på kort, men här ser man någorlunda väl hur brant pyramiden faktiskt är.

Typiska turistfoton. ;)

Vy över staden taget från Pirámide de la luna (månpyramiden).

Månpyramiden var jättebrant men man fick bara gå upp för halva.

Posen stal vi av killen som står till höger i bild och ser lite förnärmad ut. :p

Moi blickar ut över solpyramiden.

Dag två, inne i själva stan. Detta är det stora torget, även kallat El Zócalo.

Regeringsbyggnaden, Palacio Nacional.

Templo Mayor, en indianruin mitt i centrum.

Min sexiga solbränna efter en heldag i Teotihuacán. Och nej, den har inte bleknat efter 4 dagar...

3 kommentarer:

  1. Mycket fornlämningar både tvåbenta och andra.

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Du får gärna skicka till mig!

    SvaraRadera
  3. ..och den anonyma varelsen i kommentar 2 var din moder!

    SvaraRadera