torsdag 4 mars 2010

Para que lo sepan

Jag hade egentligen inte tänkt skriva idag, för det har inte hänt så himla mycket. Men nu får det bli ett litet kvällsinlägg ändå, för imorgon åker jag, mamma och Åsa till Mexico City för att turista lite och det innebär troligtvis att jag inte kommer att ha Internet på några dagar.

För att sammanfatta så har jag, sedan mina besökare kom hit, spenderat all tid då jag inte varit på skolan med att strosa runt stan. Idag började vi med frukost på Bagel cafetín. Mumsigt! Efter mina 4 timmar lingvistik gick vi upp till Pípila en sväng och njöt av utsikten. Sen inhandlade jag ytterligare 2 par skor, vilket ju innebär automatisk lycka. Speciellt när de kostar 75-80 kr styck. Jag ligger nog i riskzonen för att bli sko-oman i det här landet. Slutligen åt vi en delikat pasta på Antik innan det var dags att gå hem och planera för resan och kolla upp busstider och sånt.

Nu ska jag alldeles strax krypa till kojs, för imorgon blir det till att stiga upp före 9. Gasp! Så ohemult tidigt. ;) Åh, jag glömde förresten nämna att jag vaknade tidigt för att tvätta håret imorse, men när jag vred på vattnet så kom det bara några droppar ur duschen och ur kranen var det visserligen mer sprutt, men det var alldeles brunt… tur att jag kunde trava iväg till mammas och Åsas vandrarhem och låna duschen där. Mamma vill förresten att jag ska flytta eftersom den här lägenheten luktar skumt och ger mig konstant snuva och gammgubbshosta. Jag har precis betalat hyran och köpt en ny gastank så det känns lite drygt att flytta precis nu… men samtidigt vill jag inte dö av en mögelboll i tarmarna, och det vore ju smartare att flytta medan jag har bärhjälp. Fast jag tror att det kommer att bli svårt att hitta en lägenhet med högre standard som inte är delad, bredvid en motorväg eller uppe på ett berg… men jag ska ändå leta. Det här med mögel är inte kul. Plus att det är så kallt inne att jag använder fleecetröja 24/7. Miljöombyte kanske inte vore så tokigt ändå.

I’ll be back on Saturday med en rapport om hufvudstaden och dess ruiner.

2 kommentarer:

  1. Visste inte att dom sålde skor per styck,vårda språket.

    SvaraRadera
  2. Åh, så underbart med billiga skor..och då är de ändå dyra i jämförelse med colombia. Köpte inte ett par skor för över 40kr(och då köpte jag ändå 5par :p)

    Hoppas ni får roligt i the big city!

    Kram

    SvaraRadera