torsdag 25 mars 2010

Ljuvliga ledighet!

Nu, mina vänner, är det påsklov! Och det känns välbehövligt med ett litet uppehåll från skolan. Och kanske tom ett litet uppehåll från Mexico, även om jag trivs väldigt bra här. Men att få komma till USA, det är lite som att komma hem. Jag kan prata språket utan att behöva ägna mig åt någon större tankeverksamhet, jag känner igen maten, jag har en hel in-law-familj runt om mig, och framför allt så får jag ju krama på min älskade. I 18 dagar. :)

Sedan jag kom hem från kusten har mitt liv inte varit så trevligt. Det har bestått av tentaplugg och illamående. I tisdags gjorde jag en tenta (som var helt sjukt dumt konstruerad). Igår stannade jag hemma hela dagen och låg på soffan. Jag trodde att jag hade fått magsjuka, men enda symptomet var att jag trodde att jag skulle spy så fort jag rörde mig och att jag inte kunde äta något på hela dagen… Idag var det dags för tenta igen. Först en på morgonen, sedan väntade jag två timmar på att göra en till och fick sent omsider veta att den var flyttad till efter lovet. Bra i och för sig, men jag hade gärna vetat det INNAN jag väntade de där två timmarna.

Nu är jag inne på min sista dag i lägenheten vilket inte känns det minsta upprörande. Jag har tyvärr packat ihop alla mina prylar och pinaler och skickat dem till Jorge, så det blir lite svårt att laga mat ikväll… det får bli utemiddag. Annars är det enda som återstår att packa ihop grejerna jag ska ha med mig och att prata med hyresvärdinnan om när jag ska få tillbaka min deposit. I natt, eller tidigt imorgon bitti kanske, tar jag bussen mot huvudstaden varifrån jag sedan flyger vidare mot good ole Mis’sippi. Weeehooo. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar