fredag 19 mars 2010

¡Quiéreme tonto!

Nu ska ni få höra. Det är inte bara fru Lindholm som är med i mexikansk tv, nu har även fröken Linn gått och blivit kändis. Idag när jag och Sanna kom till Valenciana för att gå på min lektion i mexikansk litteratur blev vi stoppade i dörren och tillfrågade om vi kunde tänka oss att vara statister i en telenovela (= en riktigt dålig såpa). "Yes, vi vill bli kändisar!" tänkte vi, och blev ännu gladare när vi fick veta att man fick 300 pesos för besväret.

Sagt och gjort, kl. 15 befann vi oss uppe vid Pípila redo för inspelning. Filmteamet dök upp en halvtimme senare och informerade oss om att skådespelarna skulle dröja en halvtimme till. När de tillslut kom var klockan inte fyra utan snarare fem... och sedan filmade vi samma scen massvis med gånger. Det gick ut på att vi skulle gå av en turistbuss, följa en fransktalande guide, säga ett besviket "aaaah" när huvudpersonerna blev avbrutna mitt i en kyss och beundra utsikten över stan på ett trovärdigt sätt. Timlönen hamnade i slutändan, efter 4 timmars jobb, på ca 40 svenska kronor... ungefär vad jag hade på mitt första sommarjobb i 8:an. :p Men det här var ju en härlig upplevelse. Och vi fick träffa mexikanska kändisar som vi inte hade någon aning om vilka de var!

Telenovelan heter "¡Quiéreme tonto!" (ungefär "Älska mig din fåne!") och kommer att sändas i hela Mexico om ca 2 månader. Vi lämnade ut våra mailadresser till produktionsteamet och de lovade att skicka klippet till oss. På lördag är vi bjudna på fest med skådespelarna men tyvärr är vi inte här då... vi ska ta bussen till kusten om 2 timmar. Men lite sol och bad känns nästan mer lockande ändå. :)

Igår hände inte lika mycket spännande, men då var vi i alla fall ute och åt och fikade sedan med Jorge. Och ryskan bestämde sig för att vi ska ha lingvistikprov nästa vecka UTANFÖR normal lektionstid så vi inte förlorar några av våra precious fyra timmar... hujedamig. Det blir nog till att plugga på stranden i helgen. Men jag är glad ändå. För jag är en stjärna. ;)

3 kommentarer:

  1. Stjärna var du innan,nu är du bara b-skådis.Ha en trevlig tripp till stranden.

    SvaraRadera
  2. Jadu, dessa novelas..Cesars släktingar är som besatta! Blir roligt att se sen när den sänts.

    Hoppas ni får det härligt på beachen

    kram

    SvaraRadera
  3. Moviestar a moviestaaaar! You think you are a movie...staar ;) Hehe nä skojar bara vad fränt :) /eve

    SvaraRadera