lördag 21 maj 2011

End of Days

Om världen går under inatt blir jag sur, för jag och Cameron sover på olika håll. Han är på nåt slags social gathering of the computer geeks som jag inte riktigt har fått grepp om vad det handlar om, och jag är hemma hos mor och far och umgås, pluggar grammatik och funderar över livet. Jag är så i valet och kvalet om hur jag ska göra i höst... a-kursen jag sökte i grafisk design vore verkligen rolig att läsa, men samtidigt vore det ju vettigt också att fortsätta på min inslagna väg med språken. Det känner jag ännu mer efter att ha kollat upp vad som krävs för magister-/masterexamen. Det verkar ju helt klart överkomligt. Funderar nu på dessa kurser:

1. Spanska: Spansk språkvetenska
2. Spanska: Spanskspråklig litteratur och litteraturvetenskap
3. Engelska: Att skapa mästerverk. Litteraturpriser, kritiker och läsare

Samtliga på distans och på 7.5 hp, men med lite olika studietakt. Spanska sträcker sig som vanligt över hela läsåret medan engelskan är på en termin. Med andra ord skulle jag, om jag hittar ytterligare en 7.5-poängskurs till vårterminen, kunna ha 30 hp på avancerad nivå avklarade inom ett år. Frågan är då vad jag gör med den grafiska designen? Ska jag skippa den, fast den verkar rolig? Eller ska jag läsa allt? Orkar jag det? Hum. Franskan ska jag nog strunta i iaf, och hellre läsa in den över sommaren (på gymnasiet, så kan jag börja med A-kursen direkt sen om jag får för mig att jag ändå vill ta den till universitetsnivå).

Vad vill jag då med alla dessa högskolepoäng? Jo, jag är ute efter en flådig titel förstås. För att inte tala om en fet professorlön. (Helst utan att slava som doktorand först). Mwuahahahaa.

Nej, nu är klockan över midnatt och det är dags för min hjärna att ta vilostund. Världen verkar ju fortfarande finnas till. Men det kanske är så att apokalypsen går på amerikansk tid? Det blir väl veterligt när vi vaknar imorgon. OM vi vaknar imorgon. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar