söndag 1 maj 2011

Majmord

Trots att det är maj från och med idag så har vi haft riktigt aprilväder här. Det har både snöat och haglat, men ett tag var det faktiskt riktigt fint och både varmt och behagligt att sitta och sola vid stugan. Jag hade Kira med mig också, och det var en stor dag för henne. Hon fick vara lös en liten stund, och det tog bara ca 3 sekunder så hade hon lyckats fånga sin första mus! Sen dröjde det inte mycket längre innan hon på katters skoningslösa vis hade lekt ihjäl stackarn... men kisse var i alla fall nöjd och glad, och har sovit som en stock ända sedan vi kom hem. Mord tär tydligen på krafterna.

T.v: offer, t.h: gärningsman.


Jag själv känner mig inte heller så pigg och har inte haft en speciellt aktiv dag. Trots mina tappra försök att hålla förkylningen stången med hjälp av Echinagard verkar symptomen som gjorde entré i torsdags nu bli starkare och starkare. Jag känner mig inte sjuksjuk, men väldigt seg och tung i huvudet. Usch, vad tråkigt. Sånt har jag inte tid med. Nåja, en bra ursäkt för att spendera kvällen med att käka kladdkaka och se om senaste Harry Potter-filmen fick jag ju i alla fall.

1 kommentar: