tisdag 17 maj 2011

Martes

Urk. Hur mycket slit är egentligen ett VG värt? Har suttit i flera timmar med uppsatsen idag, men så har jag också fixat allt som jag fick kommentarer på under opponeringen, samt lagt till 3 nya källor. Nu fattas alltså 2-3 till, och så får jag väl se om det dyker upp några fler kommentarer från min handledare via mail. Och sen har jag engelskan att ta itu med. Bluäk. Jag pendlar verkligen mellan olika känslor med mina studier just nu. Ena sekunden känner jag mig peppad att läsa D-kursen, och den andra så är jag helless och vill helst lägga av helt. Men det är ju en lång sommar som ligger framför mig.

Helgen som varit var i alla fall jättebra. Efter grammatikföreläsningarna på lördag hann jag med lite shopping innan jag körde hem i lagom tid för middag och Eurovision. Jag hade egentligen ingen favorit, men tyckte det var ovanligt många låtar som höll hyfsad standard faktiskt. Fast det kan ju bero på att jag hunnit höra dem ett antal gånger redan, och de hade nästlat sig in i min hjärna. Azerbaijan tyckte jag var helt ok, och även om jag inte hade tippat den som vinnarlåt så var jag mest förvånad att det fick så bra för Saade. Är det bara jag som får rysningar av killen? Och låten sen... huvva.

3 kommentarer:

  1. Det mest skrämmande med Saade tycker jag verkar vara att min teori spricker: jag tänkte att det bara är småtjejer som gillar honom för att han är snygg, men för att han ska komma så bra i Eurovision måste ju i så fall småtjejer över hela Europa gilla honom. Så till min fasa kanske även vuxna tycker att han är bra!?!

    SvaraRadera
  2. Kämpa på,lilla troll! Snart kan du se tillbaka på denna jobbiga period...med 180 hp i bagaget!

    SvaraRadera
  3. Linnéa, jag har en känsla av att Saade är bättre om man inte förstår vad han sjunger... för även om texten inte är det enda som stör mig så är det en stor del av det hela.

    SvaraRadera