tisdag 31 maj 2011

Men duktigt Beda

Jag höll på att glömma ta med mig uppsatserna idag när jag åkte från Malå. Alltså uppsatserna som vi ska diskutera på seminariet imorgon. Det hade inte varit bra. Som tur var så kom jag ihåg dem i sista minuten och de fick följa med. Vad jag däremot inte kom ihåg i tid var visakortet. Det sitter fortfarande fint i Camerons börs, där det har varit sedan lördagens brännbollsmatch. Jag upptäckte att det inte var med mig ca 10 mil från Malå, när jag stannade på en affär ute i obygden för att inhandla någon form av koffeinhaltig dryck. För att somna i bilen är o-bra, i alla fall om man kör. Eftersom de inte hade varken Coke Zero eller kaffe så satsade jag på sugar rush istället och plockade jag på mig några Snickers. Summan blev hela 7 riksdaler, och eftersom jag bara hade 6 kr sträckte jag mig efter kortet... som inte var där. Tur han som stod i kassan var snäll och subventionerade med en krona. Skönt att veta att senildemensen satt in redan...

Något ålderdomshem (äldreboende, jag vet!) blir det trots allt inte för min del i sommar. Måste komma ihåg att ringa imorgon och tala om det också... Jag var nämligen på Swedbank idag på jobbintervju. De kontaktade mig om sommarjobb, utan att jag ens ansökt, och erbjöd fler veckor (= mer pengar) och bättre arbetstider än äldreboendet. Och så är jag nog bättre på att hjälpa de äldre med att få ordning på internetbanken än medicineringen...

Jag har förresten fått låna 200 kr av Henke och Annika, så oroa er inte, jag får mat imorgon också. Nu ikväll har det även serverats godis här i Holmsund, i vanlig ordning kan man väl nästan säga. :p Tur jag hann träna en sväng med Lovisa innan jag åkte. Nu ska jag sluta med detta datorande och sista minuten-plugga lite spansk grammatik. Imorgon är en stor dag för studiedelen av mitt liv.

1 kommentar: