onsdag 4 maj 2011

Favorit i repris


Vardagslyx.

Igår bjöd vi moder och fader på lasagne. Vår egen uppfinning, den med kyckling och spenat. Idag var det vår tur att bli bjudna, denna gång var det vanlig lasagne med köttfärs och den serverades hemma hos syster Jenny. Tyra hade nämligen 6-årskalas. Samma rätt två gånger på rad blev det även när min lunch, nyponsoppa, serverades som mellis på fritids... men då stod jag faktiskt över andra omgången, för även om jag tycker det är mumsigt värre så blir två gånger på två timmar lite väl tätt inpå. :)

För att radikalt byta ämne så har jag varit riktigt duktig med skolarbete på senaste tiden. Uppsatserna för både spanskan och engelskan är inskickade. Den första slutgiltigt, den ska opponeras på nästa helg. Den andra är inne för ett first seminar, där vi ska peer review:a varandra. Nu har jag kvar att skriva klart engelskan, att opponera på båda uppsatserna, att göra en slutuppgift i spansk litteratur (som kommer vara horribel, I just know it) och en tenta i spansk grammatik. Sen kan jag, förhoppningsvis, stolt titulera mig filosofie kandidat gånger 2.

Såhär fint hade jag det på min kvällspromenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar