onsdag 25 maj 2011

It's aliiiiive!



Min avokadoplanta har äntligen börjat visa tecken på liv! Det var längesedan jag planterade den, kanske två månader. Och det var minst två veckor sedan jag vattnade den sist, för ärligt talat hade jag i stort sett gett upp hoppet. Men kanske var det bara lite torka den behövde? Nu har den skjutit i höjden flera centimeter. Jag väntar med spänning på min första avokadoskörd... haha.

Jag och Cameron har precis varit hos Stefan en sväng och hälsat på. Han har diskbråck, den stackarn, och håller sig av naturliga skäl hemma i sängen. Innan dess var jag ute och sprang en sväng i aprilvädret (what's up with that?). Jag tänkte slå rekord i hurtighet och springa upp för Tjamstan, men det visade sig att det var lite småjobbigt. Så efter kanske en fjärdedel av Bamsebacken gav jag upp och gick istället, men sen sprang jag faktiskt ca 4 km i elljusspåret efteråt, så jag kände mig ganska duktig ändå.

Vy från Norrbacken: sjöar och regntunga skyar. Och så min vante där i hörnet.


Annars har jag jobbat och fått jobb. Förutom sommarjobbet som jag skrev om tidigare så har jag också fått förlängning på mitt uppdrag som kontaktperson fram till jul. Förutsatt att det fortsätter funka bra och att jag bor kvar i Malå, förstås. Good deal. Efter intervjun jag var på igår drog jag med mig mamma på lite shoppingrunda också, och det inhandlades material till inbjudningskort. Nu måste jag bara bestämma exakt vad jag vill skriva på dem också, så kan tillverkningen börja!

Pannkakan igår blev förresten god, på tal om bananer. The twist var morötter, något som jag inte traditionellt brukar ha i smeten. Men det blev riktigt bra! Sen la jag till ett extra ägg också, i en fåfäng förhoppning om att göra den lite mer näringsrik. Men dagens middag var ändå den godaste! Jag fixade en smoothie som smakade som en milkshake ungefär, fast utan den bittra eftersmaken av onyttighet. Morot, banan, yoghurt, mjölk, jordnötssmör, chokladproteinpulver och kakao.... det låter konstigt men det smakade heaven.

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Jag följer avokadoutvecklingen med spänning.

    Kan man få fulla receptet med proportioner osv. på den smoothien?

    Och angående inbjudan... Om en ska skickas till mig så rekommenderar jag att den skickas till Köping, för jag vet inte riktigt var jag kommer befinna mig de närmaste månaderna, så mamma och pappa blir nog min utgångspunkt.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Gröna fingrar!
    Kram

    SvaraRadera