måndag 9 maj 2011

Nu så

Kom jag i tid till jobbet imorse? Yes ma'am. Hade mötet redan börjat i alla fall? You betcha. Jag får psykbryt.

Men, nog klagat. Nu ska istället det utlovade bild- och berättelseinlägget bli av till sist. Vi börjar med fredag, som var en lugn dag. Jag och Cam såg film (Away We Go, inte så mainstream och ganska skön film) här hemma och hade det allmänt gött. I lördags var jag ute och sprang elljusspåret en första gång för i år. Det var jobbigt värre, med alla backar. Men samtidigt var det fantastiskt skönt, vilken skillnad det är med det mjuka underlaget! Jag hade inte ont i benhinnorna alls, men däremot vansinnig träningsvärk i låren nu i efterhand. Lite långsammare än på grus gick det också förstås, fem kilometer tog ungefär 30 minuter. Sen bjöd dagen även på datorfixande hos moster, en pratstund med mor som barnvaktade brorsans flickor och på kvällen var vi hos Lasse och Lovisa och grillade, spelade kubb och hade det allmänt trevligt.

Mumsig middag. Potatisgratäng, grillad fläskfilé, squash, sparris, fetaostsallad, vitlöksbröd och vitlöksröra.


Årets första kubbomgång.


Det vinnande laget. Alla tre gångerna. ;)


Igår var det dags för skönsång med kören. Min röst är fortfarande förkylningskraxig så det gick väl lite sisådär. Men även om jag inte kunde ta i som jag ville så är det alltid kul att sjunga. Fint väder var det också, så efter kören promenerade jag ut till stugan i sällskap med Lovisa och vi (mamma, pappa, Cam, Lasse och Kira var också där) njöt av livet och solen i några timmar. Sen var det gott med ett par tre paltar när vi kom hem igen, självklart egenhändigt tillagade.

Idag har det varit sol igen. Smart som jag är planerade jag en utomhuslektion med mina åttor. Tyvärr hade det börjat blåsa stormvindar precis lagom till den lektionen, så det blev inte så behagligt som jag hade föreställt mig. Shit happens. Kanske blir det skönare nu på min kvällspromenad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar