fredag 13 maj 2011

I got skills

Nu har jag både opponerat och blivit opponerad på, och det känns så obeskrivligt skönt att det är gjort! Och dessutom gick det bra! Jag som kände mig osäker på om min uppsats ens var rätt gjord blev väldigt lättad när jag knappt fick några anmärkningar alls och det bara var småsaker som skulle ändras. Och det var bara början. Efter lektionen ville min handledare prata med mig, och han sa att bara jag breddar min teoretiska bakgrund lite (dvs. hittar fler källor) så får jag VG. "Det förtjänar ditt arbete", sa han. Och när jag berättade det för mina klasskompisar meddelade den annars notoriske kritikern Per att han tyckte att min uppsats var den bästa av dem han hade läst, inklusive sin egen. WOT? Det hade jag inte väntat mig, inte något av det. Men glad är jag.

En annan trevlig sak som hände var att litteraturprofessorn sa att han tyckte vi hade jobbat så hårt under terminen att han var tveksam till om vi ens behövde göra en slutuppgift. Summan av kardemumman blev i alla fall att uppgiften halverades från 1400 till 700 och vi får välja en av de två frågorna.

Efter lektionerna var slut gick vi ut och firade allihopa med middag på Rött. De flesta var rätt glada i hatten och det blev allt från finländska sånger till taffliga sexuella inviter gamlingarna emellan. Hehe. Själv hade jag bilen att skylla på så jag höll mig till att studera spektaklet och, well, småfnissa. Vi har föreläsning igen redan 8 imorgon, så när klockan hade passerat 21 var jag så mogen att jag begav mig hemåt. Då hade de finska damerna börjat shotta och det hela var på god väg att gå överstyr. :p

Förresten är jag omåttligt imponerad av mig själv som har lyckats hitta både bort och hem här i Umeå. Rödäng är kanske inte så avsides, men jag har ändå fått snurra i otaliga rondeller i denna labyrinternas stad. Oftast har vägarna inte alls lett dit jag förväntat mig, men trots detta har jag med lite fingertoppskänsla lyckats ta mig dit jag velat till slut. Imorgon ska jag först till universitetet, sen ut på Strömpilen och shoppa lite och sedan hem till Malå. Och det känns inte alls som att det kommer att innebära några problem. :)

Nu ska jag krypa isäng så jag riktigt kan njuta av grammatikföreläsningarna imorgon! Tänk så inspirerande det är med sådana här plugghelger... I luv it! Det är nästan så jag önskar att jag hade sökt D-kursen ändå. Men bara nästan. ;)

Ps. Jag skrev ett inlägg igår också, men idag är det spårlöst försvunnet! What the fuck? Det var väl inget speciellt inlägg, men ändå... surt. Det viktigaste jag skrev vad jag kan minnas var att min chef hintade något om fler jobbmöjligheter precis innan jag gick igår. Men sen försvann han på ett möte, så jag får ge mig till tåls till på måndag innan jag får veta mer detaljer.

Ps2. Nu kom det tillbaka igen helt plötsligt. Förvirringen är total.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar