torsdag 12 maj 2011

Up, up and away

Mot Umeå bär det av, för sista träffen på spanska C. Imorgon ska det opponeras så det bara ryker om det. Wish me luck! Jag hade tänkt att jag skulle passa på att hälsa på lite hos broder också, men så ringde han imorse och sa att de har magsjuka i huset... efter ca 3 sekunder av noggrann övervägning bestämde jag mig för att ringa till morbror istället. Han skulle till Malå i helgen, men jag får bo i deras hus i alla fall. Nu sitter jag alltså och äter en tidig middag innan jag börjar köra söderöver.

Det ska bli kul, faktiskt, även om jag är lite nervös inför själva opponeringen. Tror det kommer kännas som lugna gatan sen när det är dags för engelskan, för där har jag mycket mer koll, plus att jag ju då har erfarenheten från den här uppsatsen. Tänka sig att det snart är slut på kurserna, det är helt ofattbart egentligen! Samma sak med jobbet, det är bara någon enstaka ordinarie lektion kvar, sedan är det temavecka, SKANT-vecka (Socker, Kost, Alkohol, Narkotika, Tobak) och en och annan friluftsdag, och sen sommarlov. :)

Precis innan jag gick från jobbet idag hojtade rektorn något om att "det kommer mera". En antydan om jobberbjudanden, utan tvekan. Lite taskigt att säga något sånt när jag precis är påväg därifrån, nu får jag ju gå och grubbla på vad det kan röra sig om till på måndag. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar