torsdag 2 juni 2011

Snart klart

Nu börjar det närma sig! Kandidatexamen, det vill säga. Om jag klarade grammatiktentan igår (det kändes som jag gjorde det, men man vet aldrig så noga... nio konjunktiv hittade jag i alla fall och det borde vara ett gott tecken!) så fattas det nu några futtiga små ändringar i uppsatsen och en spansk litteraturuppgift på 700 ord innan jag har skrapat ihop de nödvändiga 180 högskolepoängen.

Seminariet gick förresten jättebra. Dels så var det ganska avslappnad stämning, och dels så fick jag väldigt fina kommentarer på min uppsats. Det som skulle fixas var bara smådetaljer, och flera av de andra deltagarna sa att de var imponerade av mitt arbete. Heck yeah, det är inte så otrevligt för egot att få höra sånt!

En lång dag blev det i alla fall. Tenta kl 9, lite fördrivande av tid på H&M, seminarium från 13 till 17.30 och så närmare tre timmars körning hem... sedan lämnade jag tillbaka bilen till mor och far och satt ute vid elden i stugan en stund och umgicks med papsen innan jag och Cam promenerade hem. Så vansinnigt härligt med långhelg! Idag har det inte blivit mycket vettigt gjort. Vi kom precis hem från Lasse och Lovisa där vi varit och sett Hangover II. Det var en cam-version, men en rätt bra sådan. Själva filmen var dock mest bara ok, i alla fall i jämförelse med den första som stundtal var brilliant i min mening. Nu ska vi avsluta kvällen med mer film, det blir Just Go With It.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar