onsdag 15 juni 2011

End of Days

Nu har svärföräldrarna åkt hem, eller rättare sagt så är de på väg. Vi skjutsade dem till Bastuträsk igår och de tog nattåget till Stockholm, och nu idag flyger de vidare mot Mississippi. De lämnade en ovanligt tyst och lugn men ganska så stökig lägenhet efter sig. :p Jag bodde faktiskt kvar i mammas lägenhet en natt till, och så lovade Cam att ha allt städat till när jag kommer hem från jobbet idag. Haha. Det ska ändå bli skönt att få flytta hem igen, till mina sambos Lover Boy och Kissemjau.

De sista dagarna våra besökare var här hann jag tyvärr inte umgås så mycket med dem på grund av jobbet. I måndags var det skolavslutning och då hade vi först det traditionella köret i kyrkan på förmiddagen, och sedan avslutning i isladan på kvällen med disco, hoppborg, sumobrottning och karaoke, bland annat. :p Däremellan hann vi dock iväg till Kriberg en sväng och besökte gruvkyrkan och vindkrafverken. Jag hade faktiskt aldrig varit ner i kyrkan förut, och det var både intressant och fint måste jag säga. En guidad tur fick vi oss också, och kanelbullar. :)

Igår jobbade jag igen, och så även idag. Men nu är det faktiskt sista arbetsdagen, i alla fall för det här skolåret. Nu har jag slängt in en ansökan för nästa år också, så får vi väl se hur det blir. Idag är det riktigt lugnt. Jag har städat av mitt skrivbord, tuggat upp hemliga papper och allt sånt där, så nu finns det inte så mycket kvar att göra. Ska alldeles strax bege mig härifrån och gå och fika med Maja. :)

Gruvkyrkan.


Vackert vindkrafverk.


Vy över Kriberg.

1 kommentar:

  1. Då återstår väl bara en tur i finfina Sala Silvergruva också? :)

    SvaraRadera