lördag 18 juni 2011

Sleeping Beauty




Cameron är och campar ikväll, så jag och Kira har haft lägenheten för oss själva och har haft en riktig myskväll. Film, godis och massvis med gos. Den dagliga dosen av social stimulans fick vi tidigare idag när vi hade ett gäng trevliga prickar här på lunch. Då hann vi också med att prova på Simons nya spel Creationary, som funkar ungefär som Pictionary förutom att man istället för att rita ska bygga med lego. Spännande!

Jag har även fixat Cams födelsedagspresent idag, med lite hjälp av mina kära föräldrar som var iväg på auktion. Jag tror knappast att han är in här och läser, men försäkerhets skull ska jag kanske inte skriva vad det är..? :p Bra borde det bli, i alla fall.

Ps. Har efter filmen hunnit med lite googlande. Om man vill bli doktor krävs 240 hp EFTER avklarad mastersexamen, varav minst 120 hp examensarbete... Holy cow. Det är alltså 9 år av totala universitetsstudier. Minst. Det lät ju sådär lagom avskräckande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar