fredag 10 juni 2011

Schtek

Nu har jag äntligen skickat in litteraturuppgiften. Jag tror aldrig jag har småpillat med en uppgift så mycket. Men så har jag ju aldrig riktigt haft tid i veckan att sätta mig med den ordentligt heller. Nu var jag dock så illa tvungen, för deadline är imorgon. Det är ganska skönt att ha den ur världen också, för nu har jag sommarlov från studierna på riktigt!

Jobbet är dock inte riktigt slut än. Men idag har jag legat på stranden hela dagen, och faktiskt så har jag till och med tagit årets första dopp! Det var ganska kallt, inte helt otippat. Jag var imponerad av eleverna som var i vattnet i stort sett hela dagen. Efter jobbet fixade jag och pajken lite potatisgratäng och fläskfilé åt våra gäster. Sedan for vi ut till stugan igen och fikade med Erik och Jenny och deras familjer. Jag och Cam var förbi hos Lasse och Lovisa en sväng också eftersom de åker söderut imorgon. Lasse kommer tillbaka på söndag, men Lovisa blir i Värmland i en dryg månad framöver. Det känns väldigt trist tycker jag, så vi ville se till att säga hejdå ordentligt.

Nu ska jag schlafen gehen (varför sparar jag alltid bloggandet till sista minuten?) för imorgon ska vi iväg till Skellefteå. Vad vi ska göra där blir morgondagens spännande bloggämne. Hupp!

1 kommentar:

  1. jaa du är varmt välkommen hit, å då lovar jag att du kan(ske) får Quesadillas a la moa. höh. fy tusan se gött det var =)

    SvaraRadera