måndag 20 juni 2011

Det snurrar i min skalle

Första dagen på banken är avklarad, och det gick ju ganska bra faktiskt! Det är mycket, mycket, mycket att ta in. Koder hit och dit, säkerhetsåtgärder, sekretess osv... Men det är ganska trevligt. Det kommer kunder titt som tätt, och det verkar vara någon slags oskriven lag att folk är sociala och sådär lagom, ytligt trevliga medan de tar hand om sin ekonomi. I could get used to it. Nu första veckan håller jag dessutom bara på med utbildningar och går bredvid och lär upp mig, så det är inte så mycket ansvar än så länge.

Något annat har inte hänt idag, förutom att bror min fyller år så jag var dit och drack en kopp kaffe. Sen har det regnat, och jag har letat iPhone 3GS och kattunge på blocket. Om jag lyckades återstår att se. Såg en liten kisse som var sjukt lik Murre, katten som vi hade när jag var liten. Men den blir det inte, även om den var söt som socker. Men jag vill förnya mig. Kanske blir det hans syrra istället.


2 kommentarer:

  1. eiya ska nog förmodligen kopplas ihop med en kritvit, jättefin norsk skogskatt såsmåningom om du vill vänta =D

    SvaraRadera
  2. vilka kloka ord! du har så rätt, så rätt. jag ska vidareförmedla dessa kloka ord till min andre hälft =D

    SvaraRadera