söndag 19 juni 2011

Sync in progress

Jag håller på att uppdatera min iphone, vilket är bökigare än det låter eftersom den är jailbroken. Jag vill ha det nyaste softwaret, för jag har tröttnat på att inte kunna skaffa alla appar jag vill. Men samtidigt är jag livrädd att den ska bricka eller att mina inställningar ska försvinna. Så nu håller jag på att göra en säkerhetsuppbackning, sedan ska jag restorea, uppdatera och jailbreaka igen (måste gör det för den är operatörslåst). Lite läskigt känns det. Och hela den här paragrafen var väl förmodligen grekiska för vissa. :p

En app som jag vill ha i alla fall och som jag idag insåg kan vara oumbärlig är en GPS. Alltså en som är utformad för motionärer, som talar om för en hur långt man har sprungit, maxhastighet, medelhastighet och framför allt var man befinner sig. När jag for ut idag tänkte jag att jag skulle prova lite nya stigar för omväxlings skull och valde milen i elljusspåret, fast utan den lilla "knorren" på femman, så det blev ca 8 km. Det var inte bra skyltat. Faktiskt så var jag duktigt vilse ett tag, haha. Men bara man inte får panik så löser sig det mesta, jag kom ju hem och fick mig en ordentlig springtur. Men nog hade det suttit fint med en app som kunnat tala om för mig åt vilket håll som var hemåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar