torsdag 9 juni 2011

Ganska najs

Sådana här dagar kan man verkligen inte klaga på lärarjobbet. Ryssvärme + friluftsdag är en ganska lyckad kombination! Inte helt fel att få vara ute hela dagen och få betalt för det. Visserligen var det snorjobbigt att springa femman på förmiddagen och att gå uppför Tjamstan två gånger på eftermiddagen (ena gången på den brantaste sidan, Ättestupan), men att både få motion och solningstid på betald arbetstid är svårslaget.

Efter jobbet åt jag, Cam, Carla, Randy, Cruz, Lasse och Lovisa middag hos mamma och pappa i stugan. Det enda man kan klaga lite på är att myggen har börjat titta fram så smått. Jag fick sommarens första bett idag. Dessutom finns det massvis med knort som även de tog sig några tuggor av mitt goda kött.

Nu ska jag sy till linnet jag ska ha på jobbet imorgon (friluftsdag igen, denna gång är det kanotpaddling till en strand som gäller... chill) och sen måste jag maila in min litteraturuppgift också. Godnatt folket.

3 kommentarer:

  1. Vi har inte knort vid stugan,däremot så fanns det en och annan knott.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Konstigt då att jag lyckats få så många knortbett. :p

    SvaraRadera
  3. Åh! Paddla. Det var længesen! Fuusk! Måste gøras nær vi drar uppøverlanne i augusti! :D:D


    /Eve

    SvaraRadera