fredag 17 juni 2011

Friday x2

Jag firar fredagen med ett glas rosé istället för det traditionella vita. Det var ett infall som jag fick och det gillas. Rosé är goda grejer. Vi har även intagit pasta carbonara (med diverse grönsakstillägg) till middag, och snart vankas det jordgubbar och chokladglass till efterrätt. Mums.

Annars så har dagen bestått av både bra och dåliga jobbnyheter. Cam fick ett mail från GeoScience om att de inte har tid att träffa honom förrän i augusti. Inte bra. Kanske depressionsvärdigt, rent utav. Själv var jag förbi en sväng på Swedbank för en första liten introduktion och fick även skriva kontrakt till 31/8. Om jag inte får jobb på skolan får jag alltså fortsätta på banken ett bra tag, men om jag blir lärare igen till hösten så har jag blivit lovad att få sluta 5/8 så kan jag ta en veckas ledigt också. Inte illa. Men hujeda mig, det verkar vara mycket att hålla koll på! På måndag börjar jag på riktigt. Bra.

Nu väntar jag att Cam ska duscha klart så ska vi se en film och fredagsmysa på traditionellt vis. Imorgon måste vi upp och städa, för vid lunchtid får vi finbesök av Simon, Lasse, Marcus och Frida (aka Friday). Trevligt värre. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar